Сайт учителя географии Харченковой Ольги НиколаевныСреда, 18.06.2025, 20:04

Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | урок 3 | Регистрация | Вход
Меню сайта

Мини-чат

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 167

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

МЕТОДИКА ПРОВЕДЕННЯ ПРОГРАМНИХ ПРАКТИЧНИХ РОБІТ У КУРСІ «ГЕОГРАФІЯ МАТЕРИКІВ І ОКЕАНІВ»

Програма передбачає виконання дванадцяти практичних робіт (без урахування продовження практичної роботи № 8 під час вивчення кожно­го материка), які проводяться з використанням атласу, контурних карт та підручника в класі. Саме цим практична частина курсу географії в 7 класі істотно відрізняється від початкового курсу географії. Під час вивчення географії материків і океанів учні працюють з картами: фізичною, ча­сових поясів, будови земної кору, кліматичною, ґрунтів, природних зон, політичною, комплексною. Самостійне використання кожної з названих тематичних карт неможливе без виконання низки завдань і вправ. Для якісного виконання практичних робіт учні мають оволодіти прийомами, які в сукупності складають уміння читати різні види карт та працювати з ними. Розвиток у семикласників уміння аналізувати карти та викорис­товувати їх як джерела різноманітної інформації сприятиме формуванню інформаційної компетенції. Вміння працювати з різними за змістом картами є одним з найважливіших показників якості підготовки учнів у цьому курсі географії.

Практичні роботи розподілені за всім курсом, перша з яких — «Ана­ліз карти часових поясів з метою виявлення закономірностей у зміні часу» — висуває такі цілі: сформувати знання про зміну часу на земній кулі та причини, що спричиняються ці зміни, дати уявлення про місцевий і поясний час, навчити їх визначати.

Практична робота 1

Тема: «Ана­ліз карти часових поясів з метою виявлення закономірностей у зміні часу»

Цілі: сформувати знання про зміну часу на земній кулі та причини, що спричиняються ці зміни, дати уявлення про місцевий і поясний час, навчити їх визначати.

 

Робота починається з інструктажу, в якому використовується ін­формація, наведена в рубриці «Опорні поняття» та в основному змісті практичної роботи. На цьому етапі для актуалізації знань учнів можна виконати завдання № І (точка І — північ, точка 2 — полудень). Потім виконаються завдання № 2 і 3. Використовуючи карту часових поясів, семикласники підписують на схемі «Часові пояси Землі» поясний час, що відповідає кожному з поясів починаючи з нульового. Послідовність така (години): 12 (лінія зміни дат, попередній день), ІЗ, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 і 0 (нульовий, він же 24-й пояс), 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (лінія зміни дат, новий день).

У завданні № 3 на основі аналізу карти часових поясів учні вставля­ють пропущені цифри та слова.

Поверхня Землі розділена на______ 24________ часові пояси

(з номерами від______ 0_________ (він же 24-й) ______ до

________ 23_________ ).

Середня довжина кожного пояса за довготою 15_____

____ градусів.

Рахунок поясів ведеться із______ заходу________ на_____

_ схід________ .

У межах кожного з часових поясів поясний час збігається з часом
_____ середнього________ меридіана, що проходить через них.

Поясний час у суміжних поясах розрізняється на   одну

___         год.

Винятки. Є райони, де діє не поясний, а_ відмінний від нього, у тому числі місцевий час.

Межі поясів можуть проходити не тільки по лініях меридіанів, але

й по __  близьких до цих меридіанів державних, адміністративних

і природних (річки, гірські хребти)_____ кордонах. Так, територія

України перебуває в межах_____ трьох________ часових поясів,

але в країні діє один часовий пояс —__ другий________ .

Ті з учнів (груп), які виконали ці завдання, роблять розрахунки до завдання 4.

Час у Сіднеї (десятий часовий пояс): 12 + 8 = 20 год (з урахуванням літнього часу 19 год).

Найбільш підготовлені учні роблять висновок: існуюча система від­ліку часу базується на тому, що Земля робить один оборот навколо своєї осі за одну добу (24 години). Поясний час дає можливість спростити визначення часу в певному місці й уникнути незручності в житті й ді­яльності людей.

Додаткові завдання виконуються на розсуд учителя і можуть вико­ристовуватися як продовження практичної роботи (оцінка 11-12 балів) або як окремі завдання (додаткові оцінки).

Завдання 1

Цю послугу фірма могла надавати в тому випадку, якщо мала у своєму розпорядженні можливість використати надзвуковий пасажир­ський літак, наприклад «Конкорд». Мандрівники зустрічали Новий рік у Парижі, потім сідали в літак, його швидкість дозволяла «наздогнати» Новий рік над Атлантичним океаном і прилетіти в США трохи раніше за його чергове настання.

Завдання 2

а) У вчорашній день можна потрапити, якщо перетнути лінію зміни дат у східному напрямку.

б) У добі може бути 23 години в разі переходу на літній час (пере­ведення стрілки годинника на одну годину вперед) і 25 годин унаслідок відміни літнього часу.

в) Різниця в місцевому часі становить 24 хвилин. 24 • 0,25 = 6. Роз­ходження в географічній довготі — 5°.

У цій роботі, якщо учні послідовно виконували завдання 1—4, оцінки можуть бути такими:

1-3 бали — завдання № 1, частково 2; 4-6 балів — завдання № 1,2частково 3; 7-9 балів — завдання № 1-4;

10 балів — правильне виконання завдань 1-4 з висновком;

11 — 12 балів — правильне виконання завдань із висновком і частиною
додаткових завдань.

Звертаємо увагу на те, що в цій і наступній роботах учитель може скоротити кількість виконуваних завдань.

Школярі й самі можуть оцінити свої роботи й роботи своїх това­ришів, але для цього слід надати школярам точно визначені критерії оцінювання. Наведемо орієнтовні параметри оцінювання виконання практичної роботи.

 

№ з/п

Параметри оцінювання

Оцінка

1

"Підготовка до виконання роботи

 

2

Обсяг та повнота виконаних завдань

 

3

Самостійність під час виконання завдань

 

4

Повнота та глибина висновку

 

5

Виконання додаткових завдань

 

6

Правильне та акуратне оформлення роботи

 

Балів разом

 

 

Загальна оцінка

 

 

 

Правильно оцінити практичну роботу допоможуть відповіді й викона­ні завдання, а можна просто зберегти найбільш удалі практичні роботи, виконані учнями в попередні роки, і використати їх як зразки, а також орієнтири для оцінювання робіт.
Форма входа

Поиск

Календарь
«  Июнь 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz


  • Copyright MyCorp © 2025
    Конструктор сайтовuCoz