Сайт учителя географии Харченковой Ольги НиколаевныПятница, 29.11.2024, 20:46

Приветствую Вас Гость | RSS
Главная | урок 4 | Регистрация | Вход
Меню сайта

Мини-чат

Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 167

Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

7 клас                     Урок № 5

 

Практична робота 4

Тема: Аналіз тематичних карт (географічних поясів і природних зон) з метою виявлення основних географічних закономірностей.

Аналіз карти географічних поясів і природних зон з метою виявлення закономірностей у розміщенні географічних поясів і природних зон Землі

Робота починається з інструктажу. Його ціль — нагадати учням зміст ключових понять, що використовуються в цій роботі, про основні зако­номірності в розміщенні географічних поясів і природних зон, а також познайомити з ходом роботи й критеріями її оцінювання.

Виконуючи завдання 1, учні підписують на схемі «Географічні пояси» назви географічних поясів, розташованих у Північній півкулі в межах те­риторій, які вони займають. Після цього вказують, що географічні пояси закономірно змінюються від екватора до полюсів відповідно до закону широтної зональності. Головна причина існування зональності — зміна кількості одержуваного сонячного тепла залежно від широти.

Потім виконують завдання 2 — указують, які природні зони входять до складу одного з географічних поясів. Наприклад, природні зони по­мірного пояса — хвойні, змішані та широколистяні ліси, лісостеп, степ, напівпустелі, пустелі.

Завдання 3 передбачає роботу з текстом на основі аналізу карти гео­графічних поясів і природних зон.

Формування географічних поясів є результатом дії на Землі закону
__________ широтної зональності____________ .

У межах географічних поясів виділяють природні зони, характер­
ними ознаками яких є___________ подібність кліматичних умов,

ґрунтів, рослинного і тваринного світу.

 

У висновку учні вказують, що причинами існування цих закономір­ностей є широтна зональність, особливості чергування материків і океанів на земній поверхні, зміна характеру підстилаючої поверхні, особливості переміщення повітряних мас, а також взаємозв'язок компонентів при­родних комплексів Землі.

Додаткові завдання виконуються на розсуд учителя:

       Завдання 1

 Природа гір живе за законом висотної зональності. Тут природні  зони (висотні пояси) змінюються з висотою, це пояснюється зміною кліматичних умов (зменшенням температури та збільшенням кількості опадів).

Завдання 2

Для лісостепової зони характерна наявність лучних степів і лісів. Із природної рослинності, що мало збереглася, тут переважають дуб, береза, граб, липа, осока, ліщина, злакові рослини. Серед тварин є представники як лісів, так і степів, звичайні білка, заєць, ховрашок, тушканчик, хом'яки. Грунти переважають чорноземні й сірі лісові.

У цій роботі, якщо учні послідовно виконували завдання 1—3, оцінки можуть бути такими:

1—3 бали — завдання 1;

4—6 балів — завдання 1, 2;

7-9 балів — завдання 1—3;

10-11 балів — правильне виконання завдань 1—3 з висновком;

12 балів — правильне виконання завдань із висновком і частиною додаткових завдань
Форма входа

Поиск

Календарь
«  Ноябрь 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Архив записей

Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz


  • Copyright MyCorp © 2024
    Конструктор сайтов - uCoz